Perkongsian video pendkwah bebas terkenal, Ustazah Oki Setiana Dewi di laman TikT0k mengundang kec4man wargamaya berikutan kenyataan yang dikeluarkan olehnya.

Membalas kenyataan tersebut, rata-rata netizen berpendapat seseorang wanita itu tidak perlu mendiamkan diri walaupun dilayan dengan kej4m oleh si suami dan perlu melap0rkan kepada pihak berkuasa.


Menerusi video yang dikongsi, Ustazah Oki Setiana Dewi menceritakan satu kisah yang berIaku di mana sepasang suami isteri sedang bertengk4r lalu si suami bertindak di luar kawalan dengan memuk0l wajah isterinya. Si isteri ketika itu men4ngis dan alangkah terkej0tnya apabila kedua-dua ibu bapanya datang ke rumah mereka.

Suaminya dari jauh berdeb4r-deb4r. Ya Allah isteriku sudah pasti akan mengadu sama ibu mentuaku bahawa tadi baru dipuk0l.

Si ibu tanya kepada si anak kenapa dengan kamu? Kenapa kamu n4ngis mata sampai sembab begitu kenapa?

Si anak menjelaskan ibu ayah Ya Allah saya tadi berdoa kepada Allah. Saya rindu kepada ibu ayah dan sudah lama tidak berjumpa.

Saya men4ngis kerana rindu kepada ibu ayah. Lalu Allah makbulkan doa saya dan terharu lalu men4ngis.

Si suami dari jauh ketika itu ‘terkej0t’ dengan respon yang diberikan oleh isterinya sedangkan wanita berkenaan boleh mengadu kepada kedua ibu bapanya tentang apa yang terjadi namun mengambil keputusan sebaliknya.

Di akhir video tersebut, Ustazah Oki Setiana Dewi memberikan pesanan supaya tidak menceritakan apa yang telah terjadi dan perkara tersebut secara tidak langsung akan memburuk-burukkan pasangan sendiri.

Menyimpan a!b sendiri ya Allah luar biasa makin sayang dan cintalah suami tersebut.

Jadi tak perlu cerita-cerita, sekiranya membuat kita memburuk-burukkan pasangan kita sendiri 

VIDEO:


 


NETIZEN TIDAK BERDIAM DIRI DAN MULA MENGEC4M USTAZAH TERSEBUT:


Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netizen dikatakan kurang bersetuju dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Ustazah Oki Setiana Dewi dan menjelaskan keganasan yang berlaku perlu dilap0rkan kepada pihak berkuasa.

Bukan itu sahaja, mereka turut akui ‘terkej0t’ dengan kenyataan tersebut dan mempersoalkan kredibiliti Oki selaku pendkwah yang disegani ramai.

Sumber: Oki Setiana Dewi via Oh Bulan

Post a Comment

Ada sebarang soalan berkaitan halaman atau cadangan, sebarang bentuk penulisan serta komen adalah dibawah tanggungjawab dan risiko anda sendiri tertakluk pada Akta 588 SKMM

Terbaru Lebih lama