Kec0h di media sosiaI apabila ibu bapa dan peIajar meluahkan rasa kec3wa dengan soaIan ujian lisan SPM. Difahamkan, ada pelajar yang mendapat soalan mengenai tema perkahwinan idaman.

HaI ini ternyata mengund4ng pelbagai reaksi orang ramai. Iyalah, mana relevannya budak 17 tahun ditanya soalan macam itu kan?

 

Angkasawan negara, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor turut meluahkan rasa kec3wa dengan tajuk yang diberikan itu. Jelasnya ada banyak lagi t0pik lain yang boleh dibincangkan antaranya pandemik C0VID-19 , keberkesanan PDPR , manfaat gajet dan sebagainya.

 


Meninjau ke ruangan k0men, ada individu menjelaskan topik-topik yang disenaraikan itu turut ada terutamanya e-sukan, nanotechnol0gy dan PAK21.


Tapi, ada juga pelajar menganggap soalan seperti itu merans4ng dirinya berfikir di luar kotak. “Saya sebagai salah seorang cal0n SPM berasa soalan seperti itu adalah bernas. Perkara tersebut merans4ng murid untuk berfikir di luar kotak dan dalam masa yang sama murid dapat berfikir dengan cara yang tidak pernah dibayangkan sebelum ini” katanya.


Kredit: Twitter Saiful Nizam | IG Dr Sheikh Muszaphar,Via ohmedia

Post a Comment

Ada sebarang soalan berkaitan halaman atau cadangan, sebarang bentuk penulisan serta komen adalah dibawah tanggungjawab dan risiko anda sendiri tertakluk pada Akta 588 SKMM

Terbaru Lebih lama