Cinta m0nyet di sekolah sememangnya kerap berIaku. Sejak dibangku sekolah rendah lagi haI tersebut sudah terjadi dengan surat-surat diutus sebagai satu cara meluahkan perasaan.

Namun, jika sekadar menyampaikan hasrat untuk berkawan rasanya tidak salah. Namun, jika isi kandungannya agak keterIaIuan, ia merupakan sesuatu yang tidak normal.

Anak baru darjah 3.

HaI ini dikongsikan seorang pengguna TikT0k dikenali sebagai @ammi.miazill_kaklong apabila berasa kesal dengan tind4kan rakan sebaya anaknya yang masih di darjah 3 susulan memberikan surat cinta dengan beberapa lukisan yang agak tidak sen0n0h.




Menurutnya, anak perempuannya telah dididik dari tadika tentang batas pergaulan. Jadi, setiap apa yang berlaku di sekolah akan terus diceritakan kepada ibu dan bapa.

Gambar tid0r sekatiI.

Susulan daripada itu, pengguna TikT0k berkenaan segera melaporkan haI tersebut kepada guru dan memintanya menasihati pelaja terbabit serta memaklumkan kepada ibu dan bapanya.

Tambahnya, dia bimb4ng apa yang dilihat oleh pelajar lelaki itu di rumah sehingga dia boleh berimaginasi dengan melukis sebegitu dan memberinya kepada pelajar perempuan di sekolah.


Budak2 sekarang ni lagi pandai.

Susulan daripada p0sting tersebut, ramai yang meninggalkan k0men dengan mengakui khuatir melihat situ4si berkenaan jika ia tidak ditangani.

Mana tidaknya kanak-kanak seusia itu sudah pandai melukis sesuatu yang tidak baik dan memberikannya kepada orang lain sedangkan mereka masih di bawah umur lagi.


kalau tulis nama letak ‘love’ tu okey lagi.


Ibu bapa kena selalu pantau apa yang anak2 tengok.



Terbeliak mata tengok surat macam tu.


Benda serius ni, harap ambil tind4kan sewajarnya.


Sumber: TikTok @ammi.miazill_kaklong.

Via omm

Post a Comment

Ada sebarang soalan berkaitan halaman atau cadangan, sebarang bentuk penulisan serta komen adalah dibawah tanggungjawab dan risiko anda sendiri tertakluk pada Akta 588 SKMM

Terbaru Lebih lama