DILAH1RKAN sebaga! anak orang kaya mungk!n menjadi satu n!kmat h!dup yang t!dak boleh d!dustakan.

Apatah lagi, bergelar jutawan pada usia muda di negara yang sedang membangun membuatkan kemahuan yang diing!nkan boleh d!capai dengan mudah.

K!sah jutawan muda dari Medan, Indonesia, Indra Kenz menjadi tular di media sosial baru-baru ini apabila impiannya yang mahu menyelesaikan hutang negara itu sangat dikagumi ramai.

Lapor suara.com, impian pemuda penuh kontr0versi itu d!dedahkan dalam satu program bual bicara yang d!adakan secara langsung di negara jiran tersebut.


Saat d!tanya hos program berka!tan impian yang ingin d!capai, Kenz baga!manapun hanya menyatakan semua yang diing!nkan sudah d!miliki.


"T!ada apa lagi yang saya inginkan kerana sudah mempunyai segala-galanya.

"Cuma hutang negara sahaja yang belum saya bayar," katanya yang mengejutkan semua orang.

Baca juga Tahu Tuannya Ada Di Depan, Gelagat Kucing Buta Ini Buat Netizen Teruja




Bagaikan t!dak percaya dengan apa yang diungkapkan, pengacara program tersebut bertanyakan soalan sama sekali lagi.

Pun begitu, jawab Kenz pula: "Nantilah, secara berperingkat nanti."


Kenz yang turut digelar sebagai Crazy Rich Medan itu menimbulkan tanda tanya sama ada beliau benar-benar mahu melangsaikan hutang negara atau hoax semata-mata.

Sebelum ini, Kenz atau nama sebenar, Indra Kesuma berusia 26 tahun pernah mengeluarkan kenyataan yang menyentuh sentimen rakyat di sana.

Baca juga [Video] Pakaikan stokin untuk suami pun orang sak!t hati, "Macam Kau Sorang BerIaki..”


Mana tidaknya, katanya dilahirkan sebagai orang miskin adalah satu keistimewaan kerana berupaya merasai perjuangan ke arah kejayaan.

"Lain pula bagi orang yang dilahirkan dalam kelurga kaya, mereka lebih tertekan kerana mahu kekal kaya atau berfikir cara untuk bertambah kaya," katanya.


Mungkin ramai yang tertanya-tanya sumber pendapatan pemuda yang dirasakan cukup luar biasa.

Menurut portal itu lagi, selain menjana pendapatan melalui syarikat yang menjalankan servis fotografi, reka bentuk web, videografi dan produksi, jutawan itu juga rajin membuat pelaburan wang digital.

Baca juga [Video] “5 markah je Ajai bagi?" - Salah ke kalau kesian?, Kesian takde maksud apa2, Balik terus ke hotel takde nak cari dia jam3 pagi

Tidak hanya memiliki rangkaian syarikat lain antara laman web khas untuk kursus pelaburan khususnya buat anak muda, Kenz juga mempunyai kelab malam yang dinamakan Red Wolf Indonesia.


Banyak lagi sumber pendapatan YouTuber terkenal Indonesia itu kalau mahu diceritakan satu persatu dan memang rasa lain macam sedikit.

Apapun, sisi yang baik boleh dicontohi yang mana kesungguhan pemuda kaya raya itu menjana pendapatan melalui pelaburan kripto, konten Tiktok dan Youtube.

Sumber Instagram 

Via sinarplus

Post a Comment

Ada sebarang soalan berkaitan halaman atau cadangan, sebarang bentuk penulisan serta komen adalah dibawah tanggungjawab dan risiko anda sendiri tertakluk pada Akta 588 SKMM

Terbaru Lebih lama