K3s berkaitan pemandu mab0k dan di bawah pengaruh barang terIarang kerap kali berIaku. Lebih-lebih lagi melihatkan pemandu kenderaan berat yang sering dipandang neg4tif oleh beberapa pihak disebabkan lsu-lsu sebelum ini.

Namun, sebagai masyar4kat yang bijak, tidak seharusnya kita memuk0l rata tanggapan negatif dengan mengaitkan pemandu kenderaan berat dengan barang terlar4ng jika terjadinya kemal4ngan kerana boleh jadi pemandu dan kenderaan mengaIami masalah lain.

Pemandu treler ditud0h lal0k.

Hal ini samalah seperti perkongsian video salah faham yang dimuat naik semula oleh laman Facebook Galeri Lori Bas apabila seorang wanita dengan mudah menud0h seorang lelaki pertengahan usia dalam keadaan ‘lal0k’ kerana meremp0h beberapa buah kenderaan di pinggir jalan.




Rakan dedah pemandu treIer sudah menigaI dunia.

Video yang tular itu telah mendapat respon daripada pemandu lori yang lain dengan memaklumkan tud0han tersebut sama sekali tidak tepat kerana pakcik yang memandu treler berkenaan telah menigaI dunia disebabkan masalah jant0ng.

Boleh jadi ketika kej4dian dia telah mengaIami ser4ngan jant0ng dan tidak dapat mengawal kenderaan yang sedang dipandu.



Sehubungan dengan perkongsian tersebut, ramai warganet telah meninggalkan pelbagai k0men berhubung video yang tuIar itu.



Patutnya tanya dulu keadaan pakcik tu

Mereka juga berasa ralat dengan tindakan wanita yang merakam kerana menud0h pemandu treler berkenaan dalam keadaan ‘lal0k’ sedangkan mungkin dia sedang naz4k setelah mengalami ser4ngan jant0ng.

Dikesempatan itu, warganet telah mengucapkan salam takziah kepada keluarga pemandu treler yang dikenali sebagai Pakcik Shukri dan mendoakan agar r0hnya ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman.



Sebabkan sib0k nak merakam, hiIang satu ny4wa.



Minta maaf la kak pada keluarga arw4h.



Innalillahiwainailahirajiun, salam takziah buat ahli keluarga.



Tula ak!bat suka2 viral kan orang.


Walau bagaimanapun, belum ada sebarang penjelasan mengenai haI tersebut dan video yang tuIar sejak dimuat naik oleh satu akaun TikT0k dikenali sebagai Anuar Sani.

Sumber: Facebook Galeri Lori Bas

Via omm

Post a Comment

Ada sebarang soalan berkaitan halaman atau cadangan, sebarang bentuk penulisan serta komen adalah dibawah tanggungjawab dan risiko anda sendiri tertakluk pada Akta 588 SKMM

Terbaru Lebih lama

Translate