Bagi mereka yang menjalinkan hubungan percintaan sudah pasti menginginkan hubungan tersebut kekal sehingga dapat mengikat pertalian halal dan membina mahligai bersama.

Pun begitu, tidak semua daripada kita dapat mengecapi pekara itu ekoran ada yang put0s di tengah jalan dan ada juga yang tergantung namun tak bertali. Siapa lah kita hendak menidakkan takdir jika sudah tertulis dia bukan jodoh kita.

Sama juga dngan kisah yang tuIar baru-baru ini dimana seorang gadis sed!h apabila ibu kepada kekasihnya seolah-olah memandang rendah terhadap tahap pendidikan yang dimiliki mencvri perhatian ramai.


“Siapa yang pernah kena je tahu sakit dia macam mana”- katanya di ruangan kapsyen.

Menerusi seuah video yang dimuat naik oleh seorang pengguna TikT0k iaitu @nraliisya_, difahamkan dirinya itu bukan merupakan seseorang yang mampu menepati ‘citarasa’ ibu teman lelakinya itu.

Perkara tersebut terjadi susulan gadis berusia 19 tahun itu diajak kekasihnya ke majlis kenduri yang berlangsung di rumah lelaki tersebut sebelum berlaku situasi sed!h itu.

“Dah sampai, tiba-tiba keluarga dia cakap. Tak setaraf la dengan keluarga kita. Takde la cantik mana, dipl0ma pun takde. SPM buat apa,” luahnya.

Video yang tuIar di laman TikT0k:




Ketika artikel ini ditulis, video tersebut telah meraih 454.6K tontonan, 56.3K tanda suka, 1484 komen dan 1336 perkongsian di applikasi TikT0k .

Meninjau di ruangan komen, rata-rata warga netizen terkej0t kerana masih ada orang di dalam dunia ini yang menjadikan taraf pendidikan seseorang sebagai kayu ukur untuk dijadikan menantu mahupun pasangan hidup.

Bahkan warganet juga berang dengan sikap sesetengah individu yang seolah-olah tidak berfikir sebelum berkata-kata yang menyebabkan orang lain terasa hati.

Malah dalam masa yang sama para netizen juga mendoakan wanita ini agar bertemu jodoh yang jauh lebih baik daripada yang sedia ada dan berharap agar terus kuat dengan segala kata-kata manusia yang mampu membuatkan kita berasa sed!h.

Antara k0men warga maya:


Sumber yoynetwork

Post a Comment

Ada sebarang soalan berkaitan halaman atau cadangan, sebarang bentuk penulisan serta komen adalah dibawah tanggungjawab dan risiko anda sendiri tertakluk pada Akta 588 SKMM

Terbaru Lebih lama