Isu kanak-kanak R0hingya yang meminta sedekah di persimpangan lampu lsyarat sememangnya menjadi t0pik hangat sekitar seminggu dua ini.

Baru-baru ini, video seorang budak lelaki yang berper4ngai sams3ng apabila waj4hnya dirakam pemandu kereta telah tuIar di media s0siaI dan mendapat kec4man ramai.

Budak peminta sedekah lagi.

Kali ini, satu lagi video tuIar telah dimuat naik Facebook Infor0adbl0ck berkenaan kan4k² warga R0hingya ini yang meminta sedekah dari kereta ke kereta di persimpangan jalan.



Buat lsyarat Iuc4h bila orang rakam.

Mereka telah tampil berbaju Melayu dan mem4ksa pemandu kereta membuka pintu untuk memberi mereka sedekah. Lebih membuatkan ramai ger4m adalah tind4kannya yang menunjukan lsyarat jari tengah apabila ber4ng tidak diberi duit.


Mana tind4kan pihak berwajib?

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet meluahkan rasa mar4h dengan sikap para pengem!s warga R0hingya ini yang semakin menjadi-jadi.

Mereka juga turut meminta agar pihak berkuasa lebih tegas dan memantau peminta-peminta sedekah ini kerana kehadiran mereka yang terlalu ramai benar-benar mengg4ngu pengguna jalan raya serta menganc4m keseIamatan para pemandu yang melalui kawasan tersebut.


Patut dikenakan tind4kan.


Bertambah2 dah peminta sedekah macam ni.



Makin ger4m pulak dengan keturunan dia ni.





Sumber: Facebook Inforoadblock

Via omm

Post a Comment

Ada sebarang soalan berkaitan halaman atau cadangan, sebarang bentuk penulisan serta komen adalah dibawah tanggungjawab dan risiko anda sendiri tertakluk pada Akta 588 SKMM

Terbaru Lebih lama