Minggu ini tu1ar cerita berkenaan bvdak-bvdak Roh1ngya yang bert1ndak kas4r ketika meminta duit di pers1mpangan jalan. Tind4kannya yang menget0k kereta dan membuat muka biad4p berjaya dirakam sehingga menjadi perbuaIan di media sosiaI.

Walau bagaimanapun, khabarnya kan4k-kan4k tersebut sudah dikutip oleh pihak berkuasa susulan menerima banyak rungut4n daripada orang aw4m.

Cara baru minta duit.

Namun begitu, satu lagi v1deo tu1ar mengenai peminta sedek4h warga R0hingya yang bertind4k ekstr!m dengan menget0k pintu rumah orang awam berjaya dirakan dan pastinya mengund4ng am4rah warganet.

HaI tersebut dikongsikan pemilik akaun TikT0k dikenali sebagai @idaaleesa aapbila memuat naik video seorang wanita warga R0hingya sedang berada betul-betul di hadapan pintu rumahnya untuk meminta duit.




Sampai dua orang datang rumah.

Menurut wanita itu lagi, kejadian berlaku di rumahnya di Terengganu dan dapat dilihat kelibat dua orang wanita yang menunggu di depan pintu rumah untuk meminta sedekah.

Tindakan seperti itu pastinya membuatakan tuan rumah berasa tidsak selesa sehingga dia memuat naik video dengan bertanyakan sama ada tind4kan yang dilakukan oleh kaum wanita R0hingya itu adakah saIah satu cara mereka mendapatkan duit.


Semakin ber4ni nampaknya mereka.

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata warganet mengakui berasa risau melihat situ4si berkenaan lebih-lebih lagi jika tiada ketua keluarga di rumah.

Ada juga diantara mereka berkongsi kej4dian yang sama diaIami dan mengakui berasa bimb4ng dengan keseIamatan sendiri andai mereka mula bert!ndak agres!f jika permintaan tidak dilayan.




Kalau dah selalu sangat, call je p0lis.


Sekali dilayang, berkali-kali dia datang.


Sebab tu kena selalu tutup pintu.


Sumber: TikTok @idaaleesa

Via omm

Post a Comment

Ada sebarang soalan berkaitan halaman atau cadangan, sebarang bentuk penulisan serta komen adalah dibawah tanggungjawab dan risiko anda sendiri tertakluk pada Akta 588 SKMM

Terbaru Lebih lama