Berdepan dengan rakan mahupun orang terdekat yang enggan membayar hut4ng ini memang meny4kitkan hati. 

Niat kita cuma mahu membantu tapi kita pula dianiaya mereka! Ger4m bukan? Lebih meny4kitkan hati, panggilan telef0n tak diangkat dan disek4t di Whatsapp.

Letak muka penghut4ng di muka hadapan buku Yasin.


TuIar di Indonesia, di mana seorang wanita yang dikenali sebagai Jeanis Dealova menggunakan cara yang agak ‘extr3me’ untuk meminta kembali duit yang dipinjam oleh rakannya. 

Akibat terlalu penat dengan heIah si penghut4ng, dia telah mencetak buku surah Yasin dengan meletakkan gambar penghut4ng di muka hadapan buku tersebut. 

Gambar buku Yasin itu telah dimuat naik di Faceb00k berserta kapsyen bagi meminta orang ramai yang mengenali penghut4ng itu untuk mengembalikan wangnya.

Wanita itu juga turut mengirimkan buku Yasin tersebut kepada keluarga si penghut4ng bagi mendapatkan wangnya kembali. Namun, penghut4ng tersebut dipercayai meminjam duit kawannya kerana ingin membayar kos rawatan adiknya. 

Walau bagaimanapun, bila tiba waktu yang telah dijanjikan untuk membayar hutang, dia tidak membayar hutang malah menghil4ngkan diri. Jeanis juga mendkwa penghut4ng tersebut telah ‘bl0ck’ dirinya di semua media sos!al.

Sumber : Kumparan , Jeanis Dealova

Via ohbulan

Post a Comment

Ada sebarang soalan berkaitan halaman atau cadangan, sebarang bentuk penulisan serta komen adalah dibawah tanggungjawab dan risiko anda sendiri tertakluk pada Akta 588 SKMM

Terbaru Lebih lama

Translate