Bantuan e-wallet di tambah 100

Sudah baca? Syarat kelayakan i-sinar dimansuhkan

Kerajaan kini terus komited dan  prihatin di mana menteri kewangan tengku zafrul telah mengumumkan dengan membuat penambahan bantuan khas E-wallet dari RM50 ke RM100 secara one-off permulaan bagi tahun 2021 kepada setiap orang

Peruntukan ini melibatkan seramai 1.5 juta belia di seluruh negara, dengan bantuan inisiatif ini yang menelan belanja kos berjumlah 75 juta ringgit yang akan diagihkan kepada belia-belia untuk meneruskan kehidupan serta membantu untuk membeli barangan keperluan harian terutamanya.

Inisiatif dengan pemberian RM100 ini yang akan di akaun kan terus ke dalam e-wallet kepada belia adalah untuk menyahut seruan dalam rangka kerajaan untuk meneruskan agenda strategik dalam pembangunan belia dan sukan oleh kementerian.

Bagaimana cara untuk memohon bantuan e-wallet RM100 dan apakah syarat dan kelayakan?:-

Sudah baca? Bayaran pendahuluan interim 1,000 bermula 26 Januari 2021

1. Pomohon mestilah dari warganegara Mslaysia

2. Tidak kurang dari 18 tahun dan tidak melebihi 20 tahun umur

3. Bagi pelajar dari IPTA dan IPTS tidak mengira umur secara automatik layak 

4. Pemohon mestilah memiliki satu daripada aplikasi seperti yang dinyatakan dibawah : TNG E-Wallet, Boost dan Grabpay

Cara bagaimana untuk memohon 

> Tiada permohonan bersurat atau lampiran  mengisi borang serta urusan pejabat kaunter kerajaan

> Korang dikehendaki memuat turun aplikasi salah satu daripada yang dinyatakan tiga daripadanya mengikut pilihan korang.

> setelah korang mumuat turun salah satu aplikasi diatas korang di kehendaki mendaftar untuk akaun korang sendiri dan verikfikasi akaun applikasi tersebut.

> Daftar aplikasi dengan mengunakan kad pengenalan milik korang sendiri, isi segala maklumat dan butiran lengkap korang.

Untuk pengetahuan korang!

Bantuan ini akan diperolehi sekiranya korang layak pada bulan Januari 2021, jika korang layak bantuan ini boleh ditebus seperti biasa dengan hanya verifikasi kad pengenalan korang.

Sudah baca? Mohon telefon pintar percuma bagi golongan B40

Sumber : kerjasemasa.com


Maklum Balas

Ada sebarang soalan berkaitan halaman atau cadangan, sebarang bentuk penulisan serta komen adalah dibawah tanggungjawab dan risiko anda sendiri tertakluk pada Akta 588 SKMM

Lebih baharu Lebih lama