Reset keyword teknik dasar seorang blogger wajib digunakan


Tidak dapat dinafikan persaingan dalam dunia berblogging kesan terhadap search engine google semakin hari semakin sengit dan agak mencabar, korang sebagai blogger perlu lebih kreatif dalam mencari segala idea, ilham yang lebih relavan dan proaktif dalam memilih perkataan keyword yang sering dicari oleh orang ramai pada masa ini terutamanya kepada penguna dari kalangan pembaca atau pelawat yang kerab mengunakan google search engine dalam pencarian artikel atau bahan pelajaran mengenai isu-isu semasa, berita, travel dan sebagainya

keyword atau kata kunci yang digunakan adalah merupakan satu hal sangat penting


Teknik reset keyword perletakkan kata kunci yang tepat perkara yang amat penting yang harus korang perlu lakukan secara pratikalnya sebelum proses pembinaan website . Selain itu juga korang boleh melakukannya sebelum memilih nama yang benar-benar sesuai dalam penjenamaan atau branding domain yang berkaitan dengan tema, niche blog korang, pada sessuatu blog yang korang fokuskan kepada minat dan citarasa serta yang mendalam terhadap bidang yang korang benar-benar boleh melakukan untuk mendapatkan hasil penulisan yang berkualiti dan bermutu tinggi serta mahir dalam sesuatu bidang atau mempunyai kepakaran.


Cara Menggunakan Google Keyword

1. Kunjungi google keyword tool dan sign in google anda
.

Cara Google Keyword
Cara mengunakan google keyword


Buat Google keyword
Buat google keyword blog


2. Mula sekali Korang Isikan kata kunci atau frasa kata yang korang cari pada kolom "Word or phrase".

3. Seterusnya korang gunakan "Advanced Options and Filters" untuk Setkan lokasi ke negara korang (contohnya indonesia), dan Pilih bahasa korang (Bahasa Indonesia)

4. Korang bokeh mengubah pada pilihan keyword menjadi [Exact]. Dengan memilih Exact, maka hasil local monthly search koramg yang akan muncul menunjukan jumlah pencarian keyword yang sama (exact) seperti yang dimasukkan. 

5. Setelah itu korang klik “Search”, korang semak pada bagian Local Monthly Searches. Maka seberapa banyak orang di negara target korang mencari keyword-keyword tersebut.

6. Korang Tandakan keyword pilihan korang seterusnya korang donwload ke CSV for Excel sebagai bahan untuk memudahkan rujukan korang.

Cara kedua korang boleh mengunakan :
Keywordtool.io

Korang akan dibawa ke paparan seperti di bawah

Reset keyword kata kunci blog
Cara guna reset keywordtool 

Masukkan kata kunci yang korang nak reset di ruang kotak dan tekan butang Search contoh ' blog popular'


Korang tengok hasil senarai dari kata kunci 'blog popular' antara keyword yang unik korang boleh gunakan dalam mereset keyword pada posting baru korang

Semoga dengan tips, teknik cara yang menggunakan Google Keyword ini dapat memperbaiki lagi score SEO korang. Dan semoga dengan adanya dengan cara keyword ini dapat kita semua bersama untuk kongsikan dan ianya sangat berguna untuk pengunaan keyword / kata kunci. Semoga blog tutorial ini dapat memberikan manfaat dan panduan yang berguna untuk rujukan.
Lebih baharu Lebih lama