Prestasi SEO blog perlu disemak 

Salam pada semua rakan blogger malaysia baik yang lama atau pun baru dalam dunia bloggin. Pernah ke korang terfikir apakah status blog korang? apakah prestasi SEO korang buat masa ini adakah blog korang berada dikedudukan yang amat baik atau sebaliknya. SEO atau Search Engine Optimization pada ketika ini bukan lagi satu pilihan untuk korang semua, dimana ianya telah menjadi satu kewajiban bagi  website atau pun blog dalam dunia berblogging. 

kite sentiasa mencari tempat atau platform yang terbaik dari segi pembuatan, teknik, tips laman web domain yang berbayar atau percuma seperti wordpress mahupun blogspot, dalam berblogging tujuan dan matlamat kite sama sahaja ape yang kite cari dan mahukan yang terbaik..

Dari segi interface segalanya dalam sesebuah blog sentiasa perlu kelihatan menarik untuk menarik minat pembaca tidak kurang juga dari segi penulisan serta karya-karya dimana kita mengharapkan suatu penyampaian yang terbaik dan tampak profesional sebagai seorang penulis.Tapi disebaliknya kita tidak mengambil kira tentang penerimaan hasil karya kite dimata google dari sudut SEO yang baik segala hasil akan di indeks google suatu proses tapisan yang akan dilakukan search engine oleh TOS Goole untuk mengetahui maklumat yang ditulis serta merta cepat dapat berada di laman utama dalam rangking google

Itu semua akan diambil kira dengan hasil penulisan dan pembikinan kepada lebih mesra seo,untuk mengetahui hasil prestasi blog kite dimana sekian lamanya dan bertahun untuk mengetahuinya. paling mudah anda hanya perlu check dengan : checkmyseo

Check seo online


Chkme.com adalah sebuah laman layanan untuk kita menyemak prestasi SEO Search Engine Optimization blog kita adakah sudah menepati kualiti kehendak SEO friendly oleh google. Semakin baik SEO blog kita maka dengan itu akan semakin baik blog kita di hasil carian indeks oleh google dalam masa yang sama mudah orang akan menemui laman kita..

Cara semak SEO dengan Chkme.com


1. Masuk ke laman web klik sini Chkme

Semak SEO blog
Cara Check SEO blog 


2.Pada halaman seperti diatas masukkan Alamat blog/website korang di dalam ruang petak yang telah disediakan. Kemudian klik

> CHECK 

3.Korang tunggu untuk beberape saat untuk proses keseluruhan prestasi yang telah disediakan oleh pihak Chkme.com.

Pastikan blog atau website korang memperolehi skor melebihi 80% SEO maka blog korang berada di tahap yang baik.

Jika blog korang kurang dari 80%, korang perlu memperbaiki lagi kelemahan SEO dengan dengan semak validity HTML5 , meta tags, serta penggunaan H1, H2, H3 tag yang betul. Semak seo content, semak seo article dan semak seo keywords.


Diharap dengan perkongsan blog tutorial ini dapat membantu korang dalam menilai prestasi laman korang..semoga bermanfaat.
Terbaru Lebih lama